Zadania

Nasz projekt obejmie cztery kluczowe fazy, oparte na różnych elementach nauczania i uczenia się czytania, jak przedstawiono poniżej:

Etap 1 - "Moja ulubiona książka" - październik 2017 - maj 2018

* Utworznie bloga, aby podzielić się ulubionymi książkami fanatazy. Omówienie i porównanie struktury tekstów.
Uczniowie zbadają  podobieństwa i różnice motywów przewodnich książek. Będą plecać utwory.
Dzieci wybierą ulubione fragmenty wybranych książek, wyjaśniając i uzasadniając swój wybór.
Będą rozwijać zdolność podsumowania fabuły  w zwięzły sposób.
Będą uczyć się kwestionować punkty widzenia innych w uprzejmy sposób.
* Konkurs międzyszkolny, pod tytułem "Warto przeczytać tę książkę".
Badanie książek opublikowanych we wszystkich krajach / językach uczestniczących. (Czy dzieci we wszystkich trzech szkołach czytają "Harry'ego Pottera", "Opowieści z Narnii" itp.?
* Zorganizowanie wieczernicy, podczas której odbędzie się wspólne czytanie ulubionych książek uczniów. Przeprowadzenie wspólnego spotkania na Skype podczas tej sesji. Zaproszenie rodziców / dziadków do szkoły, aby czytali książki dzieciom.

Etap 2 - Tradycyjne i Kulturowe Historie - maj 2018 - październik 2018

* Dzieci poznają, po pierwsze z szereg tradycyjnych opowieści z własnego kraju. Będą dzielić się nimi z dziećmi ze szkół partnerskich za pośrednictwem zróżnicowanych metod komunikacji (blogowanie, występy, teatr kukiełkowy, animacje itd.)
* Dzieci, zainspirowane historyjkami poleconymi przez uczniów ze szkół partnerskich,  przeczytają różne.
Dzieci będą czytać tradycyjne historyjki polecone przez uczniów z krajów partnerskich.
* Następnie zostaną przeprowadzone porównania.
* Blogowanie i konferencje Skype będą kontynuowane jako sposób komunikacji między dziećmi.

 Etap 3 - Poezja - październik 2018 - luty 2019
* Uczniowie zbadają szereg wierszy we własnym języku (i byćmoże kilka prostych w językach szkół partnerskich).
* Uczniowie podzielą się ulubionymi wierszami za pośrednictwem bloga projektu i wyrażą swoje opinie nt. tych wierszy i uzasadnią je.
* Nauczą się wierszy na pamięć i wykonają je. Prezentacja poezji na konferencji na Skype. Spektakle będzie można również publikować w serwisie YouTube za zgodą rodziców.
* Zbadanie możliwości spotkań z poetami w szkołach, aby przeczytali i wykonywali swoją poezję.


Etap 4 - Czytanie i technologia - luty 2019 - czerwiec 2019
* Dzieci będą badać sposoby, w jakie technologia może wspierać / utrudniać czytanie. Będą dyskutować o tym, czy Kindle (lub inne urządzenia do czytania) wspierają lub utrudniają czytanie dla przyjemności, uzasadniając swoje opinie.
* Dzieci użyją książek z obrazkami do pisania własnych wersji wielu książek o różnej tematyce. Użyją kodów QR Aurasma ap (dostępne na Android lub ios). Te interaktywne książki zostaną przekazane szkołom partnerskim.

Tłumaczenie
Adrian Popielaeczyk
Adrian Moczadło
Kl. VIIa

Korekta:
Damian Podolski

Komentarze